גדעון סער: "אין דבר נורא יותר מקטטות בין יהודים"

איתי גדסי No Comments on גדעון סער: "אין דבר נורא יותר מקטטות בין יהודים"

בכנס ז'בוטינסקי למנהיגות במרכז החינוכי בהר הרצל בירושלים השתתפו שרים חברי כנסת ואישי ציבור לצד עיתונאים ומנהיגים צעירים

צילום: רויטל טודרס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס ז'בוטינסקי למנהיגות במרכז החינוכי בהר הרצל בירושלים שהתקיים היום בשיתוף תנועת בית"ר העולמית, בשילוב מנהיגים צעירים מימין ומשמאל דיברו על מורשתו של המנהיג הציוני והרלוונטיות לסוגיות שנמצאות בסדר היום של החברה הישראלית. הכנס נערך במעמד: שר להגנת הסביבה,לירושלים ולמורשת זאב אלקין (הליכוד), שר החינוך והפנים לשעבר גדעון סער, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, וחניכי מכינות קדם צבאיות יחד עם קהל רחב.

במהלך הכנס התקיימו שני פאנלים. פאנל אחד על 'מי מייצג היום את ערכי ז'בוטינסקי?' שעוסק בשאלות על הדמוקרטיה, חופש הביטוי ותקשורת חופשית ופאנל השני על המדינה האחת – תכלית הציונות או חורבן הציונות". השתתפו: העיתונאי והפובליציסט אראל סג"ל, העיתונאית ליטל שמש, פעיל השמאל ואיש מרצ, אורי זכי, מנהל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון רמי הוד ופעיל הליכוד נפתלי נאור. הכנס ביוזמת תנועת בית"ר העולמית.

השר לשעבר גדעון סער אמר: "אין לנו אפשרות להסכים למדינה פלסטינית ביהודה ושומרון. הקמת מדינה פלסטינית תאפשר שליטה פלסטינית על הגבולות. דקה אחרי שתקום תהיה הצפת שטח של 'פליטים' מסוריה ושאר הארצות. מי יתקע לידינו שבתוכם לא יהיו קיצונים איסלמיסטים שנשבעו לחסל את היישות הציונית? הגלגל הציוני ינוע לאחור. המפעל הציוני יחוסל".

"עוד לקח הנלמד מז'בוטינסקי, יריבינו הפוליטיים הם אחינו וגם אם הם טועים עלינו לכבד אותם ולאפשר דו שיח בינינו כפי שז'בוטינסקי כתב לסטבסקי אין דבר נורא ביותר מקטטות בין יהודים. עליך להיות זהיר בכל מילה שעלולה לגרום לכך. אני ממליץ לכולנו לשמור כללים אלו- זה ההדר הביתרי".

לבסוף אמר סער: "צריך לזכור שיש לנו זכות על ארצנו ולא רק אינטרסים מדיניים ביטחוניים. אלמנט הזכות נעלם מהשיח וזה פוגע בנו. אלו הן זכויות היסטוריות והכרות בין לאומיות. היאבקות על דבר שהוא שלך יצלח יותר ממאבק על משהו שאינו שלך אך מסיבות כאלו אחרות אתה רוצה אותו אם נדע לשמור ולתבוע את זכויותינו מול אויבנו ונעודד עליית יהודים ארצה, ואם נדע להכיל את הדעות השונות בתוכננו- אז קיומנו מובטח כאן".

השר זאב אלקין: "אנחנו צריכים בפוליטיקה הישראלית יותר אנשים כמו ז'בוטינסקי, שיודעים ללכת עם האמת שלהם עד הסוף"

עוד אמר שר לאיכות הסביבה, לירושלים ומורשת, זאב אלקין: "עצם השאלה האם יש יכולת לקיים שיח בין אנשים עם עמדות שונות רלוונטית גם להיום. ז'בוטינסקי היא לא דמות רגילה. כשקוראים אותו רואים לפנינו דמות מרתקת ומורכבת מאוד. אי אפשר להבין את הביטוי "הדר" של ז'בוטינסקי מבלי להבין את כתביו. הבסיס התפיסתי הוא שכל אחד הוא בן מלך. הוא הואשם בפשיזם אך זאת כנראה בשל חוסר הבנה או ללא קריאה בכתביו. האומה , על פי זבוטינסקי, גוברת על האנושות והאינדיבידואל גובר על האומה. ז'בוטינסקי הבהיר שאינו מוכן לעבוד עם אנשים שיהיו מוכנים לשעבד דעותיהם לדעתו, מתוך התפיסה של כל אחד בן מלך אין העדפת אחד על פני אחר."

עוד אמר השר אלקין: "בהיותי תלמיד תיכון ברוסיה  לומד עברית במחתרת ההשפעה של ז'בוטינסקי עלי הייתה רבה. הוא נסח בי גאוה על היותי יהודי בעל שורשים וערכים . גם ז'בוטינסקי בחר ביהדותו על רקע שלל זהויות ואפשרויות בזמנו ויכל להיות מהפכן גדול עבור האומה הרוסית אלמלא הבחירה בזהותו"

מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר, עו"ד נריה מאיר אמר: ז'בוטינסקי כתב כי העתיד הוא בנוער. הוא הסביר שקברניט לא יכול להשיט את ספינתו ללא מצפן. כך גם בהנהגה. הנהגה חייבת מצפן ערכי, ציוני ולאומי שיתן לה את הכח להוביל נכון. תפקידה של בית"ר לבנות את המצפנים  ואנו נכונים לאתגר. הכנס היום הוכיח שאפשר לדבר ימין ושמאל על ז'בוטינסקי ולהציג עמדות קטביות אך מתוך כיבוד האחר ובהדר ביתר"י. זו קריאתנו להנהגה ולתקשורת".



0 תגובות